تحقیق درباره تاثير شيوه هاي آموزشي بر دانش آموزان

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 حفظ کردن و به خاطر سپردن و يادآوري مجدد آموخته ها يکي از مهارتهاي دانش آموزان است تا حدي که آن را معياري براي سنجش ميزان معلومات و بهره هوشي دانش آموز مي دانند به طوري که به هر ميزان حجم آموخته ها يا بهتر بگوييم محفوظات بالاتر و سرعت يادآوري آنها کمتر باشد، دانش آموز از معلومات بيشتر و بهره هوشي بالاتري برخوردار است اما آيا مي پذيريم که بسياري از اين معلومات تنها محفوظات طوطي واري است که پس از مصرف به سرعت از ذهن گريخته و براي يادآوري مجدد آنها نياز به مطالعه مجددشان است چرا که بي ترديد اصول صحيحي براي آموزش آنها و در نتيجه به ذهن سپردن شان وجود نداشته است. بررسي دو شيوه آموزشي «حافظه محور» و «خلاق» و اثرات آموزش حافظه محور در دانش آموزان پيش دبستاني و دبستاني بحثي است که به آن مي پردازيم. پرسش اين بررسي از آنجايي آغاز شد که پژوهشگران به بررسي تاثير حفظ کردن و آموزش هايي از اين دست بر روي کودکان کند (ديرفهم) پرداختند و اين پرسش براي آنها مطرح شد که موفقيت تحصيلي و اصلاح نواقص آموزشي کودکان کند با حفظ کردن و آموزش به شيوه «حافظه محور» چه نتايجي را به دنبال خواهد داشت؟ پژوهشگران پس از بررسي بر روي اين گروه از کودکان، آموزش هاي خود را متوجه کودکان عادي کردند و به مقايسه و بررسي دو شيوه آموزشي «حافظه محور» و «خلاق» در کودکان يا بهتر بگوييم دانش آموزان پيش دبستاني و دبستاني پرداختند. پژوهش هاي اوليه بر روي دانش آموزان کند نشان دادآموزش بر مبناي حفظ کردن آموزه ها تاثير بسيار اندکي بر روند آموزشي اين قبيل کودکان دارد تا حدي که در بعضي موارد منجر به ترک تحصيل آنها مي شود. شايد بتوان تنها تاثير شيوه آموزشي حافظه محور در کودکان کند را همگام شدن مقطعي اين کودکان با کودکان تيزهوش و حتي عادي دانست که اين تاثير نيز بي ترديد مقطعي و بسيار گذراست. اما بعضي نيز معتقدند حفظ کردن يا آموزش «حافظه محور» نوعي مناظره و مباحثه شخصي است که باعث مي شود آموزه ها با تکرار به ذهن سپرده شده و ذهن پرورش بيابد و عقيده دارند اين شيوه بويژه در دوره آموزش پيش دبستاني بسيار کارا و مفيد است. اشاره کرديم که در پژوهش هاي نخستين تاثير آموزش «حافظه محور» بر روي کودکان يا همان دانش آموزان کند (ديرفهم) بررسي شد؛ اما نياز بود تا اين شيوه آموزشي و در کنار آن «آموزش خلاق» با دقت بيشتر و بر روي طيف گسترده تري از دانش آموزان مورد تجزيه و تحليل قرار بگيرد و نتيجه تاثير آموزش حافظه محور و خلاق بر روي دانش آموزان عادي و خلاق نيز بررسي شود. به همين منظور سه پرسش به عنوان پيش فرض هاي بررسي دو شيوه آموزشي- حافظه محور و خلاق- مطرح شد.

و

برای دانلودکلیک نمایید


آرمان دانش ,آموزان ,آموزش ,کودکان ,آموزشي ,شيوه ,دانش آموزان ,بر روي ,حافظه محور» ,شيوه آموزشي ,حافظه محور ,آموزش حافظه محور» ,شيوه آموزشي حافظه ,آموزشي حافظه محور» ,شيوه آموزشي حافظهمنبع

مجموعه وکتورهای مسجد

فایل فیکس DRK باینری 6U برای N950F حل مشکل هنگ روی آرم با FRP روشن و OEM روشن

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت دودمان هان در 20 اسلاید

بررسی مولفه های واکنش های رفتاری مشتری (تبلیغات دهان به دهان و تمایل به تغییر)

موکاپ شیک و زیبا برای فتوشاپ با موضوع بیلبورد (شماره 13)

پاورپوینت به کارگیری «نظریه پردازی زمینه بنیان» (Grounded Theory) در تحقیقات حسابداری و حسابرسی

نمونه سوال عمومی دانش کامپیوتر ویژه آزمون استخدامی و داوطلبان آزاد

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای خاطره دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. تیم پول Kyng9qb tapak تی تی دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد شرکت رحیم زاده نمایندگی سیگما آلدریچ خرید آنلاین پوستر دیواری فروشگاه معرفی اجناس خرید قطعات بیل مکانیکی دوو